Nowe media się promują!

13.08.2018 Kategoria: Uczelnia

Nowe media, nowe możliwości

Aby zaistnieć na rynku pracy i mieć bogate CV nie wystarczy sama teoria. To właśnie dzięki praktyce, ćwiczeniom i warsztatom prowadzonym podczas zajęć studenci nowych mediów zdobywają doświadczenie, które ma wpływ na ich przyszłą karierę.

Nowe media, reklama, kultura współczesna to kierunek, który łączy w sobie wiedzę z zakresu fotografii, filmu, kultury, grafiki komputerowej oraz dziennikarstwa. Podczas trzech lat nauki można dowiedzieć się o tym, jak działają media, jak zorganizować eventy, wydarzenia kulturalne, jak poprawnie pisać i redagować teksty – także artykuły prasowe. Pierwszy rok studiów pozwala na zdobycie podstawowej wiedzy, odnalezienia swojej pasji – tak, aby dalszą naukę kontynuować wybierając specjalność. Studenci mają do dyspozycji grafikę komputerową lub film i fotografię. Niezależnie od wyboru, czeka ich współpraca z wykwalifikowaną kadrą oraz praktyka z wykorzystaniem bogatego sprzętu jaki oferuje uczelnia. Studenci mają możliwość nauki obsługiwania kamery, tworzenia filmów, grafik komputerowych, zapoznają się z reportażem radiowym, uczą się także zasad wykonywania zdjęć oraz fotografii artystycznej. Ilość studentów w grupie jest mniejsza niż w większych uczelniach, dzięki czemu wykładowcy podchodzą do każdego studenta w sposób indywidualny. Pozwala to na zrozumienie każdego zagadnienia i konsultację wykonywanej pracy. Okazja do rozwijania swoich pasji to także uczestniczenie w kołach naukowych. Studenci nowych mediów chętnie wybierają Dziennikarskie Koło Naukowe „ZOOM”, które daje możliwość redagowania „Ob.Sesji” – jednego z najlepszych studenckich magazynów w Polsce, organizacji konferencji czy też warsztatów. Warsztaty są organizowane również w Multimedialnym Kole Naukowym „Kontrast”, jego członkowie poznają wiele technik fotograficznych, czy też organizują wystawy. Ponieważ praktyka zawodowa jest najważniejsza, oprócz zajęć które przygotowują do pracy z programami graficznymi, kamerą czy aparatem, studenci odbywają praktyki w wybranych placówkach. Dzięki temu poznają działalność instytucji związanych z mediami i kulturą od podszewki.

„Nowe media, reklama, kultura współczesna, jest to kierunek potrzebny gdy mamy wszędzie aplikacje, Internet a kultura także się zmienia. Dla mnie jako studenta najciekawsze są zajęcia z projektowania graficznego oraz składu. Mogę od kulis nauczyć się jak powstaje książka, czasopismo. Dla mnie  mola książkowego jest to ważne. Dodatkowo analiza dzieła literackiego, czy zajęcia z mass mediów, pozwoliły inaczej  spojrzeć na kino, telewizję czy gazetę. Pobudzały mnie do kreatywnego myślenia, szukania własnych rozwiązań i pytań. Studia te rozwijają, po raz pierwszy zetknęłam się z kamerą i tak na poważnie z aparatem. Wiem, jak stworzyć krótki film i relację video, co niewątpliwie przyda się w przyszłości tak jak robienie lepszych zdjęć. Jednak my jako studenci nie ograniczamy się do siedzenia w ławce. Organizowane są też wyjazdy, ostatnio w ramach zajęć, pojechaliśmy do Muzeum Andy’ego Warhola w Medzilaborcach.  Często działamy w terenie, kręcimy filmy z bieżących wydarzeń lub tworzymy teksty do studenckiej  gazety. Jako osoba niepełnosprawna, też muszę powiedzieć, że trudności w czasie studiów, które się pojawiały zostały rozwiązane. Kameralność kierunku i przyjazna atmosfera temu sprzyjały. To, że uczelnia jest mniejsza sprawia, że wykładowcy mają czas rozwiać wątpliwości studentów, odpowiedzieć na ich pytania.” – opowiada o swoim doświadczeniu studentka, Klaudia Chrapko.

 

Pliki do pobrania

Uczelnia Państwowa
im. Jana Grodka w Sanoku

ul. Mickiewicza 21, 38-500 Sanok

tel.: +48 13 46 55 950 
rektorat@up-sanok.edu.pl 
NIP  687-17-40-766

bip.png

Nasze serwisy używają informacji zapisanych w plikach cookies. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na używanie plików cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki, które możesz zmienić w dowolnej chwili.

Akceptuję