LEGITYMACJA STUDENCKA

mLegitymacja

mLegitymacja jest dokumentem wyświetlanym na ekranie smartfona w oferowanej przez Kancelarię Prezesa Rady Ministrów aplikacji mObywatel. Jest ona aktualnie podstawowym rodzajem legitymacji studenckiej, jest bytem samodzielnym i przysługuje każdej osobie studiującej posiadającej nadany numer PESEL. Przeznaczona jest jedynie dla studentów studiów I i II stopnia oraz studiów jednolitych magisterskich.

Pokazując ją na ekranie smartfona można potwierdzić status studenta, czy skorzystać z przysługujących ulg i zwolnień. Dodatkowo również przy użyciu aplikacji mWeryfikator uprawnione do tego osoby będą mogły potwierdzić dane jej okaziciela, zobaczyć zdjęcie czy sprawdzić ważność mLegitymacji.

O mLegitymację mogą ubiegać się osoby, które mają status studenta oraz nadany numer PESEL. Niezbędne jest także zainstalowanie na telefonie aplikacji mObywatel. Zamówienie czy unieważnienie mLegitymacji studenckiej możliwe jest za pośrednictwem aplikacji Mobilny USOS (Mobilny USOS 2.0) lub na stronie USOSweb. Służy do tego specjalny moduł o nazwie mLegitymacja. Wszelkie czynności w nim podejmowane zależą od decyzji studenta i nie wymagają kontaktu z Działem Toku Studiów.

mLegitymacja może zostać unieważniona w Mobilny USOS 2.0 lub USOSweb przez użytkownika w dowolnym momencie. Będzie to skutkowało unieważnieniem mLegitymacji także w mObywatelu, a co za tym idzie koniecznością pobrania nowej mLegitymacji. mLegitymacja straci ważność również w momencie utraty statusu studenta.

Aby aktywować mLegitymację na telefonie należy przede wszystkim :

  • pobrać i zainstalować na telefonie aplikację mObywatel - https://www.gov.pl/web/mobywatel
  • pobrać i zainstalować na telefonie aplikację Mobilny USOS 2.0 (użytkownicy telefonów z systemem Android) https://play.google.com/store/apps/details?id=pl.edu.usos.mobilny lub skorzystać z USOSweb

 W przypadku problemów z zamówieniem, przedłużeniem lub anulowaniem mLegitymacji prosimy o kontakt pod adresem: studia@up-sanok.edu.pl

INSTRUKCJA AKTYWACJI mlegitymacji za pośrednictwem USOSweb (dostępna dla wszystkich studentów UP Sanok - kliknij aby wyświetlić

INSTRUKCJA AKTYWACJI mlegitymacji za pośrednictwem Mobilny USOS 2.0 - kliknij aby wyświetlić

Legitymacja studencka

To dokument poświadczający twój status studenta (w szczególności prawo do korzystania z ulgowych przejazdów w komunikacji zbiorowej). Dla potrzeb tego poświadczenia zawiera ona podstawowe dane osobowe, a także zdjęcie. Pamiętaj jednak, że legitymacja ma ustalony okres ważności - zwykle jest to jeden semestr. Po upływie tego terminu utraci swą zdolność potwierdzania tego, że jesteś studentem - chyba, że zostanie przedłużona. Aktualnie niezależnie od siebie funkcjonują dwa rodzaje legitymacji. Podstawowym jest mLegitymacja - dokument wyświetlany na ekranie smartfona. Jest ona bezpłatna i przysługuje każdemu studentowi, który posiada nadany numer PESEL. Drugim rodzajem jest elektroniczna legitymacji studencka (ELS) – jest to plastikowa karta elektroniczna, na której znajdują się nadrukowane i zapisane twoje dane. ELS jest dokumentem płatnym, wydawanym studentom, którzy nie posiadają nadanego numeru PESEL oraz osobom chętnym, posiadającym PESEL, po wypełnieniu odpowiedniego formularza dostępnego na stronach USOSweb.

ELS wydawana jest wyłacznie na wniosek studenta. Opłata za ELS wynosi 22 zł. Wpłatę należy dokonać na rachunek bankowy 98 1020 4391 0000 6102 0118 6196 prowadzony w PKO. Potwierdzenie wpłaty należy dostarczyć niezwłocznie do sekretariatu uczelni. Czas oczekiwania na wydanie ELS wynosi około 14 dni.

Termin ważności:

Zarówno mLegitymacja, jak i ELS posiadają konkretny termin ważności, po którym konieczne będzie ich przedłużenie. Ważność mLegitymacji sprawdzisz po jej wyświetleniu w mObywatelu. Aby upewnić się natomiast o ważności ELS, wystarczy zerknąć na jej rewers (to strona przeciwna do tej ze zdjęciem) i sprawdzić datę zapisaną na przyklejonym tam hologramie. Z czasem, gdy termin ważności legitymacji będzie przedłużany, zostaną tam przyklejone kolejne hologramy - lecz, rzecz jasna, istotny jest zawsze ten najnowszy.

Dział Toku Studiów - sekretariat

Całościową obsługą mLegitymacji zajmujesz się tylko ty. Ty decydujesz, o tym, czy i kiedy zamówić, pobrać, zainstalować lub anulować mLegitymację. Dział Toku Studiów - sekretariat nie ma dostępu do twojej mLegitymacji i nie jest w stanie pomóc ci w tej kwestii. W przypadku jakichkolwiek problemów z mLegitymacją możesz poszukać pomocy, pisząc maila na adres studia@up-sanok.edu.pl

Ze wszystkimi sprawami związanymi z ELS kieruj się do Działu Toku Studiów – sekretariatu głównego (bud. B, pokój 0.006). Tam zostanie ci wydana nowa ELS; tam też udasz się, aby przedłużyć jej termin ważności, gdy dotychczasowy będzie już bliski wygaśnięcia.

Uczelnia Państwowa
im. Jana Grodka w Sanoku

ul. Mickiewicza 21, 38-500 Sanok

tel.: +48 13 46 55 950 
rektorat@up-sanok.edu.pl 
NIP  687-17-40-766

bip.png

Nasze serwisy używają informacji zapisanych w plikach cookies. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na używanie plików cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki, które możesz zmienić w dowolnej chwili.

Akceptuję