02.11.2017 Kategoria: Uczelnia
Od 1 stycznia 2018 r. ponad półtora miliona mikroprzedsiebiorców dołączy do grona podatników VAT, którzy prowadzą elektroniczną ewidencję VAT i przesyłają ją jako Jednolity Plik Kontrolny dla potrzeb VAT (JPK_VAT). Mikroprzedsiębiorca objęty podatkiem JPK_VAT to firma składająca deklaracje VAT-7 lub VAT-7K, zatrudniająca do 10 osób i osiągająca obrót roczny do 2 milionów euro, w tym jednoosobowe działalności gospodarcze. Wprowadzenie JPK ma przyczynić się do wzmocnienia uczciwej konkurencji w Polsce poprzez eliminowanie nieuczciwych kontrahentów. JPK pomoże także w porządkowaniu ewidencji VAT przedsiębiorcy i ograniczy liczbę kontroli ze strony służb skarbowych.
JPK_VAT to zestaw informacji o zakupach i sprzedaży, który wynika z ewidencji VAT za dany okres. Dane do utworzenia pliku są pobierane bezpośrednio z rejestru VAT firmy. Przesyła się go wyłącznie w wersji elektronicznej, w określonym układzie i formacie, do 25. dnia miesiąca za miesiąc poprzedni.
Mikroprzedsiębiorcy mogą wysyłać plik JPK_VAT wczesniej, do czego zaczęca Ministerstwo Finansów. Składając go teraz, przedsiębiorcy mogą zyskać szybszy zwrot VAT - do 25 dni roboczych przy rozliczeniach za październik, listopad i grudzień 2017 r. Ponadto mogą sprawdzić, z czym wiąże się nowy obowiązek i przygotować się do niego wcześniej. Upewnią się też, że ich rozliczenie jest poprawne.
Ministerstwo Finansów poleca przedsiębiorcom korzystanie z bezpłatnej i bezpiecznej aplikacji KLIENT JPK (dostępnej na ), która umożliwi bezkosztowe utworzenie i wysłanie JPK_VAT.
Wszelkich dodatkowych informacji oraz bieżącego wsparcia udziela Krajowa Informacja Skarbowa pod numerem 801 055 055 lub 22 330 03 30.
Naczelnik Urzędu Skarbowego w Sanoku informuje, że w listopadzie 2017 r. zostaną przeprowadzone bezpłatne szkolenia pod hasłem „Wtorki z JPK” dotyczące stosowania Jednolitego Pliku Kontrolnego (JPK_VAT). Są one skierowane do grona podatników objętych obowiązkiem wysyłania JPK_VAT. Szkolenia prowadzone będą w każdy wtorek listopada, tj. 7, 14, 21, 28 o godz. 10.
W związku z ograniczoną liczbą miejsc (do 20 osób jednego dnia) osoby zainteresowane udziałem, proszone są o dokonanie rezerwacji na jeden ze wskazanych terminów pod numerem telefonu 13 46 16 316 lub 13 46 16 322 oraz osobiście w siedzibie Urzędu Skarbowego w Sanoku w pokoju nr 18 lub 20 (I piętro).
Uczelnia Państwowa
im. Jana Grodka w Sanoku
ul. Mickiewicza 21, 38-500 Sanok
tel.: +48 13 46 55 950
rektorat@up-sanok.edu.pl
NIP 687-17-40-766
Nasze serwisy używają informacji zapisanych w plikach cookies. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na używanie plików cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki, które możesz zmienić w dowolnej chwili.