Informacje ogólne

30.01.2018

Wewnętrzny System Zapewnienia Jakości Kształcenia (WSZJK)

1. Informacje ogólne:

W trosce o stałe podnoszenie jakości kształcenia – czynnika warunkującego dalszy rozwój oraz wzmocnienie pozycji Uczelni Państwowej im. Jana Grodka w Sanoku w krajowym i europejskim obszarze edukacyjnym – wprowadzono Wewnętrzny System Zapewnienia Jakości Kształcenia – WSZJK (zwany dalej Systemem), który obowiązuje na całej Uczelni. Wprowadzenie Systemu służy wspieraniu rozwoju poprzez wykorzystanie potencjału uczelni (kapitałowego, ludzkiego, ekonomicznego, informatycznego) do realizacji zadań przewidzianych przepisami prawa i regulacjami wewnętrznymi.

2. Cele systemu:

  1. Cele główne systemu:
  • podnoszenie poziomu wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych studentów,
  • podnoszenie poziomu atrakcyjności studiowania i konkurencyjności Uczelni,
  • ciągłe monitorowanie i doskonalenie jakości kształcenia,
  • nawiązywanie współpracy z podmiotami otoczenia społeczno-gospodarczego celem uatrakcyjniania procesu studiowania w Uczelni,
  • inicjowanie mobilności studentów.
  1. Cele szczegółowe systemu:
  • doskonalenie programów studiów, w tym weryfikowanie zakładanych efektów uczenia się,
  • monitorowanie warunków realizacji kształcenia, w tym organizacji zajęć,
  • kontrolowanie procedur oceniania studentów,
  • usprawnianie obsługi administracyjnej procesu dydaktycznego,
  • monitorowanie systemu studenckich praktyk zawodowych,
  • zwiększanie internacjonalizacji studiów (nawiązywanie i podtrzymywanie współpracy z ośrodkami zagranicznymi, zwiększanie mobilności studentów i pracowników).

3. Schemat WSZJK

    schemat - kliknij 

4. Podstawy prawne WSZJK:

  • Ustawa Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce,
  • Statut Uczelni  im. Jana Grodka w Sanoku
  • Uchwała nr 94/X/12 Senatu z dnia 11 października 2012 r. w sprawie uchwalenia Wewnętrznego Systemu Zapewnienia Jakości Kształcenia (WSZJK) w PWSZ im. Jana Grodka w Sanoku
  • Uchwała nr 24/IV/13 Senatu z dnia 25 kwietnia 2013 r. w sprawie zatwierdzenia zmian w uchwale Senatu nr 94/X/12 z dnia 11 października 2012 r. w sprawie uchwalenia Wewnętrznego Systemu Zapewnienia Jakości Kształcenia (WSZJK) w PWSZ im. Jana Grodka w Sanoku
  • Uchwała nr 27/II/14 Senatu z dnia 27 luty 2014 r. w sprawie uchwalenia Wewnętrznego Systemu Zapewnienia Jakości Kształcenia (WSZJK) w PWSZ im. Jana Grodka w Sanoku
  • Uchwała nr 31/IV/15 Senatu z dnia 24 kwietnia 2015 r. w sprawie uchwalenia zmian w Wewnętrznym Systemie Zapewnienia Jakości Kształcenia (WSZJK) w PWSZ im. Jana Grodka w Sanoku
  • Uchwała nr 2/I/16 Senatu z dnia 28 stycznia 2016 r. w sprawie uchwalenia zmian w Wewnętrznym Systemie Zapewnienia Jakości Kształcenia (WSZJK) w PWSZ im. Jana Grodka w Sanoku
  • Uchwała nr 30/IV/16 Senatu z dnia 29 kwietnia 2016 r. w sprawie uchwalenia zmian w Wewnętrznym Systemie Zapewnienia Jakości Kształcenia (WSZJK) w PWSZ im. Jana Grodka w Sanoku
  • Uchwała nr 19/III/17 Senatu z dnia 28 marca 2017 r. w sprawie uchwalenia zmian w Wewnętrznym Systemie Zapewnienia Jakości Kształcenia (WSZJK) w PWSZ im. Jana Grodka w Sanoku
  • Uchwała Senatu nr 47/XI/20 z dnia 17 listopada 2020 r. w sprawie uchwalenia Wewnętrznego Systemu Zapewnienia Jakości Kształcenia (WSZJK) w Uczelni Państwowej im. Jana Grodka w Sanoku.

5. Skład Senackiej Komisji ds. Oceny Jakości Kształcenia:

  • Przewodniczący: dr inż. Janusz Kilar
  • Członek – nauczyciel akademicki: dr Piotr Frączek
  • Członek – nauczyciel akademicki: dr Jolanta Karolczuk
  • Członek – nauczyciel akademicki: dr Aneta Mielnik
  • Członek – nauczyciel akademicki: dr Jan Ziobro
  • Członek – nauczyciel akademicki: dr inż. Zygmunt Żmuda
  • Członek – nauczyciel akademicki: mgr Ewelina Kleszcz-Ciupka
  • Członek – nauczyciel akademicki: mgr Patrycja Pater
  • Członek – nauczyciel akademicki: mgr Małgorzata Pietrzycka
  • Członek – nauczyciel akademicki: mgr Wojciech Rogoz
  • Członek – student: Dominika Łukowska
  • Członek – student: Karol Sieńczak

6. PROCEDURY WSZJK:

7. Dokumenty do pobrania:

Uczelnia Państwowa
im. Jana Grodka w Sanoku

ul. Mickiewicza 21, 38-500 Sanok

tel.: +48 13 46 55 950 
rektorat@up-sanok.edu.pl 
NIP  687-17-40-766

bip.png

Nasze serwisy używają informacji zapisanych w plikach cookies. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na używanie plików cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki, które możesz zmienić w dowolnej chwili.

Akceptuję