Zapraszamy serdecznie na indywidualne konsultacje osoby, które mają pytania odnośnie organizacji programu w naszej uczelni. Konsultacje mogą mieć formę osobistego spotkania, rozmowy telefonicznej lub spotkania online.
Przypominamy także o możliwości wypełnienia deklaracji zainteresowania programem - szczegóły TUTAJ
Adresaci programu
Oferta międzynarodowych mobilności fizycznych (czyli wyjazdów) oraz mobilności wirtualnych (czyli aktywności online) skierowana jest do studentów i absolwentów studiów stacjonarnych i niestacjonarnych oraz pracowników UP w Sanoku (bez względu na rodzaj umowy).
Rodzaje mobilności fizycznych (wyjazdów) i mobilności wirtualnych nauczycieli akademickich
Miejsca mobilności
Wysokości stypendiów dla nauczycieli
Dofinansowanie wyjazdu różni się w zależności od:
W celu dokładnego wyliczenia potencjalnego stypendium najlepiej zgłosić się do Uczelnianego Koordynatora Programu Erasmus+.
Dokumenty wymagane podczas rekrutacji
Dodatkowe informacje
Zasady dotyczące celowości ww. mobilności to:
W celu zwiększenia liczby pracowników, którzy korzystają z programu oraz poszerzenia grona partnerów:
1. Wniosek pracownika o wyjazd w celu prowadzenia zajęć lub udziału w szkoleniu (wraz z załącznikami wymaganymi w danej turze kwalifikacji)
2. Zatwierdzenie planu mobilności zagranicznej i porozumienia "staff mobility for teaching/training mobility agreement".
W dokumencie tym organizacja zagraniczna, pracownik UP w Sanoku i nasza uczelnia potwierdzają, że termin i plan wizyty odpowiada wszystkim trzem stronom. Dokument ten jest obowiązkowym załącznikiem do umowy finansowej pomiędzy Uczelnią a pracownikiem.
3. Ocena formalna i szczegółowa wniosków o wyjazdy podczas posiedzenia Komisji ds. Współpracy z Zagranicą. Kryteria oceny szczegółowej:
a. liczba odbytych wyjazdów w ramach programu (im mniej, tym więcej punktów)
b. charakter zatrudnienia i działalność na rzecz programu (zatrudnienie na pełny etat, staż pracy, przeprowadzenie zajęć z elementami języka obcego dla studentów z zagranicy, organizacja w uczelni szkolenia dla pracowników z zagranicy)
c. kolejność zgłoszeń (tylko w przypadku wniosków z tą samą liczbą punktów)
4. Ogłoszenie listy rankingowej (lista wniosków ułożona wg liczby punktów)
5. Ogłoszenie tzw. kwalifikacji ostatecznej czyli informacji ile osób z listy rankingowej otrzymuje dofinansowanie wyjazdu (istnieje możliwość wyjazdu bez dofinansowania). Wynika to z zestawienia kosztów poszczególnych wyjazdów, kwoty przyznanej na mobilności przez Narodową Agencję Programu Erasmus+ i uczelnianych Zasad podzału środków (tzw. zasad finansowania).
6. Osoby zakwalifikowane podpisują umowę finansową z uczelnią oraz mogą otrzymać polecenie wyjazdu służbowego (należy zgłosić się do Działu Kadrowo-Płacowego).
Dopiero te dokumenty są ostatecznym skierowaniem pracownika na wyjazd w ramach Erasmus+ i usprawiedliwiają nieobecność w pracy.
7. Przelew stypendium na konto walutowe (EUR) pracownika (najpóżniej do dnia potwierdzenia obecności w organizacji zagranicznej).
8. Następuje mobilność pracownika (wyjazd).
9. Po zakończeniu mobilności pracownik:
a. wypełnia ankietę online nt. wyjazdu (link zostanie przesłany w emailu)
b. dostarcza do Uczelnianego Koordynatora Programu Erasmus+ dokument potwierdzający pobyt za granicą (we wcześniej ustalonej formie) oraz dokumentację zdjęciową z wyjazdu
c. dostarcza do Działu Kadrowo-Płacowego polecenie wyjazdu służbowego podpisane przez organizację zagraniczną
d. upowszechnia rezultaty wyjazdu w środowisku akademickim.
10. Na podstawie czterech powyższych wyjazd można uznać za zakończony i rozliczony.
POLECAMY
Uczelnia Państwowa
im. Jana Grodka w Sanoku
ul. Mickiewicza 21, 38-500 Sanok
tel.: +48 13 46 55 950
rektorat@up-sanok.edu.pl
NIP 687-17-40-766
Nasze serwisy używają informacji zapisanych w plikach cookies. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na używanie plików cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki, które możesz zmienić w dowolnej chwili.